Historie našeho závodního týmu

rok 2004

V roce 2004 se Česká Republika poprvé účastnila mistrovství Evropy v offroad trialu - Eurotrial 2004. Závody se jely v rakouském Dornbirnu a pro většinu českých posádek to bylo otevřením očí, jaká auta v evropě vlastně jezdí a na jakém terénu.
S jediným českým prototypem se účastnil SubiRacingTeam s vozem Subi. Oproti závodním autům ze severu (Švédsko, Finsko, Norsko) nemělo toto auto v tak těžkém terénu šanci, a tak se postupně začaly rodit myšlenky na stavbu nového závodního prototypu....

Eurotrial_2004_Rakousko Eurotrial_2005_Madarsko Eurotrial_2005_Madarsko Eurotrial_2004_skupinove_foto

rok 2007

... myšlenky se staly skutečností a v České Republice se zrodil první "pavouk" neboli "spider", jak jej nazývají švédové. Konstruktérem auta byl Pavel Rakušan a celý vůz se mu podařilo dát dohromady během zimy 2006 a jara 2007. Vznikl tak offroad-trial-prototyp z dílny Ataxtech, s motorem VW VR6, manuální převodovkou a portálovými nápravami Volvo C300. První testovací jízda se uskutečnila na závodech v ostravské Vřesině. A tam se i rozhodlo o spolupráci týmů SubiRacingTeam a Ataxtech-Offroad-team.
Bohdan Nowy jako zkušený řidič prototypu byl přemluven, aby s tímto autem jel na mistrovství evropy Eurotrial 2007 v San Marinu. Musel se tedy s autem za necelý měsíc sžít. A docela se mu i dařilo, ačkoliv se na Eurotrialu 2007 neumístil na předním mistě.
Po zbytek sezóny pak závodila posádka Bohdan Nowy (řidič) - Pavel Ogy Rakušan (spolujezdec), a jako druhá posádka Pavel Ogy Rakušan (řidič) - Bohdan Nowy (spolujezdec). Ogy se tak postupně začal sžívat a učit, jak se jezdí v prototypu a jaké jsou vlastně možnosti zadní řiditelné nápravy. A Bóďa pomohl vychytat nedokonalosti vozu a odladit jej na co nejlepší jízdní vlastnosti.

Eurotrial_2007 Eurotrial_2007 Eurotrial_2007

rok 2008

Tento rok se postupně auto dolaďovalo a připravovalo na Eurotrial 2008 pořádaný v Norsku. Bylo nutno komplet doladit podvozek, nechat vyrobit tlumiče "na míru", zvolit správné pružiny, doladit systém hydraulického řízení. Vše se podařilo, a tak auto v Norsku na Eurotrialu již sklidilo alespoň pochvalu od "seveřenů" (když už se nepovedlo lepší umístění).
Jelikož střídání řidiče a spolujezdce není úplně ideální, v tomto roce vznikly dvě samostatné posádky - Bohdan Nowy (řidič) + Petr Kousal (spolujezdec) a Pavel Rakušan (řidič) + Pavel Kukla (spolujezdec). Tyto posádky se střídají na jednom vozu a každý se věnuje svému (ukázalo se totiž, že není úplně ideální, když řidič sedí na místě spolujezdce) a v tomto složení také závodíme od září 2008.

březen 2008 před ET2008 před ET2008 ET2008

rok 2009-2010

Po zkušenostech z roku 2008 a po velkých rozpravách s konstruktérem Larsem Dahlem na Eurotrialu v Norsku jsme se rozhodli do realizace výměny manuální převodovky za automatickou. Zdokonalili jsme také systém blokování jednotlivých brzd.
V sezóně 2009 jsme tedy vyjeli s vozem, který dostal značně lepší vlastnosti, co se týče ovladatelnosti. Automatická převodovka dovolí čistší jízdu a lepší cit v jízdě.
Účastnili jsme se Eurotrialu 2010 ve Švédsku, kde se ukázaly poslední nedostatky auta, a to je jeho robustnost a váha. Auto dostalo pojmenování "Big Sipder". Díky velké váze nemohlo na skalnatém terénu konkurovat lehkým autům seveřanů....

rok 2011

... a tak se na přelomu sezóny 2010 a 2011 rozhodlo, že jelikož je potřeba mnoho oprav na rámu auta, uděláme rám nový. Při té příležitosti se pokusíme snížit váhu vozu. Od začátku roku se tedy začalo s přestavbou.... a výsledek ?
Vznikl nový "Long Spider". Motor, převodovka a nápravy zůstaly původní. Rám vozu byl komplet postaven nový, odolnější skalám, lepších tvarů. Váha se podařila snížit o cca 200kg, nyní je tedy hmotnost auta něco málo přes 1400kg.
...a jak se přestavba povedla, to ukáže sezóna 2011... :-)

2011 2011 2011 2011